|
Nr referencyjny | S 25566 |
Branża |
Inne usługi » Kursy, szkolenia Usługi budowlane » Kosztorysowanie Usługi budowlane » Budowa dróg i obiektów Usługi budowlane » Deweloperzy |
|
Dostępność | Cała Polska | |
Opis |
Serdecznie zachęcamy do udziału w kolejnej edycji szkolenia: "KOMPENDIUM INWESTYCJI BUDOWLANYCH W PRAKTYCE: prawo budowlane, realizacja zamówień publicznych na roboty budowlane oraz FIDIC. 3-dniowe warsztaty w Zakopanem." Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć. Terminarz szkoleń: 07-10/06 Zakopane 08-10/06 Online 23-26/08 Zakopane 24-26/08 Online Program szkolenia Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. Bardzo istotnym celem dydaktycznym tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom szkolenia informacji na temat roli, jaką oni pełnią w procesie inwestycyjnym oraz o ciążących na nich obowiązkach. Szkolenie pomoże im uniknąć częstych błędów popełnianych na etapie przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia końcowego inwestycji, jak również nauczy lepiej egzekwować odpowiedzialność pozostałych stron procesu (w szczególności Wykonawcy i inspektora nadzoru). Program szkolenia przedstawia się następująco: 1. Ustawa Prawo Budowlane a) Zakres stosowania ustawy Prawo Budowlane. b) Podstawowe definicje:, co należy rozumieć poprzez: budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont, modernizację oraz inne definicje z prawa budowlanego, na czym polegają charakterystyczne cechy obiektów zabytkowych w kontekście prawa budowlanego i innych przepisów. c) Właściwości organów administracji publicznej w budownictwie i przepisy KPA w przygotowaniu i realizacji inwestycji. d) Tytuł prawy do dysponowanie nieruchomością na cele budowlane: ? prawo własności, ? użytkowania wieczystego, ? instytucja zarządu, ? ograniczone prawa rzeczowe, ? stosunek zobowiązaniowy. 2. Przepisy planistyczne w realizacji inwestycji: a) Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jako prawo miejscowe, b) Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu: zawartość wniosku, przebieg postępowania c) Lokalizacja inwestycji celu publicznego: procedura ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego: zawartość wniosku, przebieg postępowania, 3. Proces inwestycyjny budowlany: a) Cel procesu b) Etapy procesu: ? etap przedprojektowy (planowanie + przygotowanie inwestycji) ? projektowanie, ? realizacja, ? osiągniecie założonego celu. c) Uczestnicy procesu budowlanego, ich obowiązki i prawa: ? inwestora, ? projektanta, ? kierownika budowy, ? inspektora nadzoru inwestorskiego. 4. Wstępne etapy procesu budowlanego - planowanie, przygotowanie i projektowanie a) Aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie: ? Budowy i robót budowlanych wymagających zgłoszenia, ? Budowy i robót nie wymagających pozwolenia ani zgłoszenia ? Wymagania szczególne dla budów i robót budowlanych realizowanych na zgłoszenie lub nie wymagających ani pozwolenia na budowę ani zgłoszenia, ? Procedura rozpatrywania zgłoszenia, ? Sprzeciw do zgłoszenia, ? Czy w przepisach Prawa budowlanego mamy do czynienia z milcząca zgodą, o której mowa w przepisach KPA b) Decyzja o pozwoleniu na budowę: ? Obszar oddziaływania obiektu budowlanego i jego znaczenie w postępowaniu o pozwolenie na budowę, ? Dokumentacja niezbędna do pozwolenia na budowę w świetle: ? znowelizowanych przepisów prawa budowlanego, ? znowelizowanego rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, ? znowelizowanych przepisów ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne. ? Pozwolenia i uzgodnienia wynikające z innych przepisów ? dotyczące ochrony przeciwpożarowej w znowelizowanych przepisach ustawy o ochronie przeciwpożarowej, ? dotyczące ochrony środowiska - kiedy obowiązek uzyskania decyzji środowiskowej, ? ochrona konserwatorska a inwestycja budowlana - uzgodnienia z konserwatorem zabytków - kiedy, jakie i kto występuję do konserwatora, ? prawo wodne w inwestycji budowlanej ? uzgodnienia z dostawcami mediów. c) Procedura wydawania pozwolenia na budowę: ? zakres kompetencji urzędu przy analizie złożonych dokumentów do pozwolenia na budowę, ? braki w dokumentacji, ? kiedy odmowa wydania pozwolenia na budowę, ? Trwałość pozwolenia na budowę, czyli kiedy i dlaczego możemy je utracić i co w tym zakresie zmieniono w przepisach. ? Przeniesienie pozwolenia na budowę na innego inwestora w znowelizowanych przepisach prawa budowlanego. 5. Rozpoczęcie robót budowlanych. a) Zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych i wymagane dokumenty b) Dziennik budowy w znowelizowanych przepisach. c) Prace przygotowawcze: ? wytyczenie geodezyjne obiektów w terenie; ? wykonanie niwelacji terenu; ? zagospodarowanie terenu budowy wraz z budową tymczasowych obiektów; ? wykonanie przyłączy do sieci infrastruktury technicznej na potrzeby budowy. d) Kierownik budowy i inspektor nadzoru - kiedy są wymagani i jakie są ich obowiązki i uprawnienia. e) Plan BIOZ, tablica informacyjna i ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. f) Szczegółowe procedury wejścia na tereny prywatne w realizacji inwestycji. g) Zmiany istotne, czyli kiedy będziemy mieli odczynienie z istotnym odstępstwem od zatwierdzonego projektu i innych warunków pozwolenia na budowę i jaka jest wówczas procedura postępowania. 6. Samowola budowlana i jej konsekwencje w znowelizowanych przepisach: a) Budowa obiektów w warunkach samowoli budowlanej: ? opłata legalizacyjna i sposób jej wyliczania, b) Wykonywanie robót budowlanych w warunkach samowoli: ? Wykonywanie robót budowlanych niezgodnie z przepisami. ? Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego. ? Wykonywanie robót budowlanych pomimo ich wstrzymania. c) Zmiany w zakresie; zasad umorzenia opłaty za samowolę i możliwość rozłożenia na raty. d) Uproszczone postępowanie legalizacyjne - kiedy przysługuje i jakie dokumenty należy przygotować. e) Zmiana sposobu użytkowania: ? tryb i warunki zmiany sposobu użytkowania oraz niezbędna dokumentacja, ? konsekwencje zmiany sposobu użytkowania bez zgłoszenia lub pomimo sprzeciwu. 7. Odbiory i oddanie obiektu do użytkowania: Formalne wymogi oddania obiektu do użytkowania: a) Oddawanie zakończonej inwestycji do użytkowania - właściwość organów, b) Zgłoszenie obiektu do użytkowania a pozwolenie na użytkowanie: ? wymagane dokumenty - dokumentacja powykonawcza ? stanowisko PSP i PIS, ? inwentaryzacja geodezyjna w znowelizowanych przepisach prawa geodezyjnego i kartograficznego ? zakres kontroli przy odbiorze do użytkowania, ? warunkowe pozwolenie na użytkowanie, c) Nielegalne użytkowanie w znowelizowanych przepisach Prawa budowlanego. 8. Zamówienia publiczne w zakresie robót budowlanych w znowelizowanych przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych: a) Procedura przygotowania SIWZ i wyłaniania Wykonawcy b) Dialog techniczny sposoby, zasady i scenariusze c) Zmiany w projekcie i w zakresie robót. 9. Jaki sposób realizacji inwestycji budowlanej przyjąć: a) klasyczny b) inwestorstwo zastępcze, c) generalne wykonawstwo, d) system pakietowy e) FIDIC - zagadnienia wstępne. ? Cel i korzyści stosowania warunków FIDIC. ? Rodzaje procedur FIDIC ? Postanowienia kontraktowe FIDIC a prawo krajowe. ? Stosowanie procedury FIDIC w zamówieniach publicznych. 10. Regulacje ogólne umów o roboty budowlane. a) Umowa o roboty budowlane w przepisach prawa. b) Ramowa struktura umowy najczęściej popełniane błędy: ? Terminy i formy płatności. na co szczególnie uważać? ? Kary umowne sposoby taryfikacji kar i ich egzekwowanie. ? Rozwiązanie umowy. ? Rękojmia i gwarancja. ? Dochodzenie roszczeń i kwestie procesowe. c) Procedura tworzenia umowy o roboty budowlane d) Szczegółowe postanowienia w umowie o roboty budowlane dotyczące nadzoru i monitorowania przebiegu budowy: ? harmonogramy i ich rodzaje, ? raportowanie - po co i jak często - najczęstszej popełniane błędy, ? rada lub koordynata budowy. e) Jaki sposób rozliczania się z wykonawcą wybrać: ? kosztorysowy, ? ryczałtowy i czy można je stosować dla robót budowlanych realizowanych w procedurze zamówień publicznych. 11. Najczęściej popełniane błędy w procesie budowlanym 12. Dyskusja podsumowanie szkolenia. W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń. Szkolenie stacjonarne 2190.00zł netto (+23% VAT) Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również: 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego) pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna) dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu. Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych: 1890 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia); 2190 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu); 2540 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu). Szkolenie on-line 1740.00zł netto (+23% VAT) Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu on-line -materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej) -konsultacje poszkoleniowe -10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER. |
|
Data aktualizacji | 08/04/2022 | |
Data ważności | 05/10/2022 |
Pamiętaj, aby powiedzieć, że znalazłeś to ogłoszenie w serwisie Rynek Budowlany PL! Dziękujemy!
Dane teleadresowe producenta | |
Nazwa firmy | Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER |
Przedstawiciel | Bartek Hady |
Adres |
ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań Polska |
Telefon | 796230982 |
Fax | 616247936 |
kontakt@szkolenia-semper.pl | |
Strona www | http://www.szkolenia-semper.pl |